Rozpoczęcie sezonu żeglarskiego 2019 r. SKT „SEKSTANT”

Dodał
Aktualizacja: czerwiec 21, 2019
IMG-20190601-WA0019

Po przyjeździe do Węgorzewa tradycyjnie czwartkowy dzień kończyliśmy szantami w tawernie. Następnego dnia rano, po uderzeniu w dzwon, wciągnięciu bandery na maszt, oficjalnie rozpoczęliśmy żeglarski sezon 2019 r. Z przystani „Keja„ odbiliśmy od kei i po malowniczym odcinku Węgorapy wypłynęliśmy na Mamry. Jeziora przywitały nas słońcem i jak wypadało na przywitanie, spacerowym wiatrem. W tak sielskiej, wesołej i wiosennej atmosferze, łapiąc wiatr, opalające słońce, zapatrzeni w świeżą zieleń trzcin, dopłynęliśmy do przystani „Neptun” w Giżycku. Wieczór zapowiadał się szantowo i smacznie – ogniskowo. Bar „Omega” zaopatrzył nas w nowość naszej kulinarnej części ognisk –  nadziewane udka kurczaka. Ognisko z szantami, wspomnieniami i tańcami zakończyło pierwszy tegoroczny mazurski dzień. Rano w piątek pełna mobilizacja, niezły wiatr i trasa przygotowanych regat oraz silne słońce zapowiadały gorący dzień. Uderzenie w dzwon, pełne żagle, a przed nami ciekawa trasa regat:  Piękna Góra lewą burtą, wąski płytki przesmyk między wysepkami, cieśnina między Łabędzim i Dużym Ostrowem. Tutaj dopiero na rozległej  przestrzeni Kisajna południowego powiało regatowo. Błyskawicznie mijamy po lewej Gucki Róg, po prawej Górny i Sosnowy Ostrów i w szybkim tempie jesteśmy w pobliżu Zimnego Kąta. Skręt w prawo i mijajmy lewą burta Niski i Sarni Róg.  Tu przy wzmagającym się do 4° B wietrze, kończymy regaty.

Komisja regatowa odnotowała:

I miejsce kol. Jan Lupa wraz z załogą  SKT „Sekstant”

II miejsce kol. Maciej Sikora wraz z załogą „ Mercedes”

III miejsce kol. Mariusz Adamek Sekcja Lubliniec

Wzmagający się wiatr, pieniące się fale i piękne słońce były wspaniałą scenerią zakończenia regat. W takich warunkach pokonujemy jeszcze Dargin, Kirsajty i Mamry do przystani Kietlice. Wieczór w tawernie umilał nam zespół „The Żaglers”. Zabawę uatrakcyjniła uroczystość wręczenia pucharów dla w/w zwycięzców regat, ale i symbolicznie uhonorowano pamiątkowymi statuetkami: kol. Maćka Sikorę nagrodą Fair Play  (za pomoc żeglarzom z Gdańska w trudnej, awaryjnej  sytuacji – jego działania  umożliwiły im  dalszą żeglugę), Basię Buchta „dla tej co pierwszy raz” – ( z nami), oraz Tymonkę Wardziak „dla najmłodszej„ (2lata).

Następnego dnia przy pięknej żeglarskiej pogodzie zakończyliśmy nasz rejs, cumując do kei w porcie „Keja”.

Do zobaczenia pod żaglami ahoj